HelloFresh
3.1 out of 5 stars.

HelloFresh Employee Reviews for Chauffeur (m/v)

Review this company
Chauffeur (m/v)32 reviews
All

3.0Work-Life Balance

Sort by

HelpfulnessRatingDate
Found 32 reviews matching the searchSee all 893 reviews

Leuk werk, maar dat is dan ook alles

Indeed Featured review

The most useful review selected by Indeed
Als je moet laden zijn de werkdagen rond 10 a11 uur. Management geeft er niks om of werknemers moeilijkheden ondervinden, zoals rijden door hevige sneeuwval("sneeuwstorm"), zolang de pakketten maar bezorgd worden. De kans dat je airco in je bus hebt terwijl het 35 graden is is zeer klein. Als je dan uiteindelijk stopt met werken bij HF verwacht niet dat iemand er naar om kijkt als het je laatste werkdag is, daar kraait geen haan naar.

Medewerkers

Daar praten alles mooi. Maar slechte ervaring..adios

Aangename job met variaties

Zeer leuke job waarbij je verse voedselboxen aan huis levert.

Pros

Goede betaling

Cons

Soms geraak je niet rond met je route

Gaat wel

Meer respect voor het werk van de chauffeur die met weer en wind op pad is en met deze moeilijke Corona tijd

Pros

Flexibel

Cons

Salaris

Na 1 dag niks meer gehoord

Ik heb daar 1 dag proef gedraaid. Zeer stressvol werk. Jagen en op tijd rijden, maar je wel aan de verkeersregels houden. Wat een vreselijke baan was dit. Na deze avond heb ik nooit meer iets van ze gehoord. Wat ze wel beloofd hadden, maar voor mij is het exit met deze baan, nooit meer.

Pros

Cons

Zeer stressvol

Bijverdienste als chauffeur

Het werk als chauffeur heb ik zeer graag gedaan. Ik was er van bij de opstart en heb er 1,5jaar gewerkt. Relaxt en goede tijdslimieten worden opgesteld. Er heerst jammer genoeg een zeer slechte sfeer. Er zijn pesterijen die niet au serieus worden genomen. Als je niet behoort tot de roddelclub mag je vertrekken. als er 1 stoorzender aanwezig is gaat iedereen daar in mee.

Pros

Rijtijden, routeplanning, verloning

Cons

Sfeer en beleid

Slecht

Lange werkdagen soms 11 uur per dag. Veelal in franstallig gebied .

One liner

Er is maar een ding belangrijk dat je alle dozen aflevert

Hellocrash

Verident veel te weinig daar.. en je hele dag is weg 1200 tot 2200 dat zijn meest voorkomende werktijden geen 120% na 1800 uur niks weekend geen toeslagen niksss

Weinig doorgroeimogelijkheden

Iedere dag is in het principe hetzelfde, veel van de adressen klopt niet. Er zijn mogelijkheden om dit aantepassen, maar vanuit hoofdkantoor/management word hier niks mee gedaan. Cultuur vanuit management is in principe als je alle dozen maar aflevert liefst zonder veel problemen of zonder ondersteuning. Zelfstandige baan. Mensen langer dan 6 maanden werken ibij HelloFresh s dit lang, groot verloop

Leuke mensen, maar zeer stressvol

Leuke, open, enthousiaste en gezellige collega's. Werk zou leuk kunnen zijn, maar is niet te doen. Zeer stressvol werk door de tijdsdruk geen pauze. Niet aan te raden als je iets anders kunt vinden.

Pros

Gezellige collega's

Cons

Stressvolle dgn zonder pauze

De collega’s en de routes waren goed

Collega’s en ritten niets op aan te merken. De bedrijfscultuur van “leidinggevenden” niet competent, haantjes gedrag.

slecht betaald en geen doorgroei mogelijkheden

Na 3 jaar hier te hebben gewerkt kan ik zeggen dat er bij HelloFresh weinig betaald wordt voor wat je doet. Er zijn geen doorgroeimogelijkheden naar andere functies en de uren zijn ook steeds minder geworden. Ik krijg met een uitkering nog meer. Er zijn verplichte laaddiensten. Er is geen pauze. Er wordt geen water aangeboden op warme dagen. Er is een 50% kans dat je geen airco hebt. Als er wat mis gaat, sta je er vaak alleen voor. Indien de klant niet thuis is en de buren de doos niet aannemen, kun je hem terug naar de hub nemen, tenzij de klant hem later die dag nog wilt hebben, dan mag je die nog naleveren (onbetaald). Eenmaal terug mag je de bus schoonmaken, uitchecken, lege dozen en retouren terug zetten... ook weer onbetaald. Gelukkig zijn de collega's aardig en snappen zij heel goed waar je het over hebt. Management kijkt naar je alsof je blij mag zijn dat je een baan hebt.

als chauffeur ben je 97% van de dag in je uppie dus kan ik niet oordelen of het op de Hub gezellig is.

Het meeste is goed voor mekaar. Ik schaam me wel als ik zie wat voor bus ik mee krijg soms. dat is echt niet representatief voor HelloFresh. Ook de airco is de bus laat het afweten waardoor het voorin erg warm ( kan ) word.

koerier

je deelt je pakketjes uit en rijd de hele dag door in heel nederland je bent een soort van eigenbaas zodra je in de auto zit

Groeiend bedrijf

HelloFresh is een bedrijf dat een snelle groei is met een goede bedrijfsvoering.

Laag loon, alleen maar oproep

Mooie praatjes van YoungCapital over je werktijden, vervolgens sta je alleen maar op oproepbasis en wordt je slechts een enkele keer gebeld. Zelfs voor een parttime baan maak je amper uren. Je werkt volgens een vast tijdschema en ook alleen dat krijg je betaald. Als je na afloop je bus nog moet schoonmaken of moet tanken dan is dit in je eigen tijd. Reiskostenvergoeding is er tegenwoordig wel. Bedrijf kijkt heel streng naar schades en naar je rijgedrag (ook tijdens je rit) maar toch heeft elke bus veel schade. Zonde. Weinig collegialiteit onderling en weinig mogelijkheden binnen het bedrijf. Je verdient het minimumloon in de eerste 6 maanden.

Pros

Zelfstandig werken

Cons

Laag loon, je wordt constant in de gaten gehouden, elke keer oproepbasis

Voor een tijdje wel oke

Je werkt op oproepbasis.het salaris is slecht en je wordt nerges voor gecompenseerd.young capital medewerkers worden voorgetrokken als het om ritten rijden gaat.het werk op zich is wel leuk en de meeste collegas ook.

Pros

Leuke plekjes ontdekken en fijne collega koeriers

Cons

Salaris en young capital recruiters

Niks

Ik vind het niet leuk. In deze bedrijf hebben geen groeimogelijkheden.

Cons

Zelfstandig laden boxen

contact tussen de collega's

het werk zelf was echt leuk en de collega's onder elkaar ook er waren wel een wat fuifjes zodat we elkaar wat beter konden leren kennen.

Pros

vakantiegeld

Cons

niet zo veel rekening houden met de werknemers

Een fijne werkplek met hele aardige mensen! ......

Ask a question about working or interviewing at HelloFresh. Our community is ready to answer.Ask a Question

3.0 out of 5 stars for Work/Life Balance
  • Companies
  • HelloFresh
  • Employee Reviews
  • Chauffeur (m/v)
Tell us how to improve this page
What would you add or change?